Orateurs de l’évènement Dag van de Fondsenwerver 2024

Dag van de Fondsenwerver 2024

Op dinsdag 25 juni 2024 nodigen we je uit voor de Dag van de Fondsenwerver, een dag boordevol inspiratie en netwerkmogelijkheden voor fondsenwervers.

Dag van de Fondsenwerver 2024

Les orateurs

  1. Fons Van Dyck

    Fons Van Dyck

    Fons Van Dyck is een erkend expert en strategisch adviseur op het gebied van maatschappelijke trends, consumenteninzichten, merkstrategie en communicatiestrategieën voor zowel consumenten- als corporate merken. Hij is de oprichter van Think BBDO, een divisie van de internationale communicatiegroep BBDO gevestigd in Brussel, gespecialiseerd in strategisch merkadvies. Hij adviseert al ruim 20 jaar zowel lokale als internationale ondernemingen, overheden en not for profit organisaties. Fons Van Dyck behaalde een doctoraat in Media- en Communicatiestudies (2016) en doceert de cursussen ‘Strategisch Brand Management’ en ‘Marketingcommunicatiemanagement’ aan de Vrije Universiteit Brussel (VUB-Solvay Business School). Hij is ook master in de politieke en sociale wetenschappen (KU Leuven, 1981). Hij verzorgde ruim 10 jaar een wekelijkse column in De Standaard over consumententrends. Hij publiceert regelmatig opiniebijdragen over actuele onderwerpen voor o.a. De Tijd, Knack, VRT Nieuws. Hij was in het verleden bestuurder van Oxfam Wereldwinkels, Plan Belgium en lid van de adviesraad van Kom op tegen Kanker en STEM platform. Hij leverde tevens strategisch merk- en communicatie adviezen voor 11.11.11. In 2009 werd hij door de Belgische professionele marketingvereniging Stichting Marketing verkozen tot ‘master marketeer’. In zijn spraakmakende nieuwe boek De toekomst is terug geeft Fons Van Dyck ons zijn kijk op de wereld vandaag en wat de wereld van morgen inhoudt.
  2. Hannah Mestdagh

    Hannah Mestdagh

    Hannah Mestdagh is data manager bij 11.11.11. Voorheen werkte ze als data scientist bij Element61.
  3. Ilja De Coster

    Ilja De Coster

    senior consultant
    Ilja De Coster is senior consultant fondsenwerving en datastrateeg fondsenwerving. Al meer dan 20 jaar ondersteunt hij de fondsenwerving van verschillende grote en kleine organisaties (bv. Sensoa, Amnesty International, ...). Sinds januari 2017 is hij Fundraising Data Strategist bij DonorVoice.
  4. Inge Vekeman

    Inge Vekeman

    Fundraising & development
    Inge Vekeman heeft meer dan dertig jaar ervaring in fondsenwerving, business en audience development in de performing arts sector. Ze werkte onder meer voor Festival van Vlaanderen, en Kunthuis Opera Vlaanderen Ballet Vlaanderen. Momenteel werkt ze voor Mu.ZEE Oostende.
  5. Jochem Roels

    Jochem Roels

    Jochem Roels is Director Corporate & Major Partnerships bij Plan International Belgium. Jochem heeft ruim 20 jaar werkervaring binnen deze organisatie, met een tussenstop van enkele jaren in een commerciële context. Sinds zes jaar is hij actief in zijn huidige functie met focus op corporate en major donors.
  6. Maham Hashmi

    Maham Hashmi is Diversity and Anti-Racism Advisory Coordinator at Médécins Sans Frontières Belgium
  7. Mark Van Bogaert

    Mark Van Bogaert

    Mark is zelfstandig tekstschrijver en schrijftrainer. Behalve teksten voor (e-)mailings maakt hij magazines en schrijft hij webtekst. Hij werkt voor grote bedrijven zoals VRT, VDAB en verschillende uitgeverijen. De laatste tijd werkt hij meer en meer voor fondsenwervers en overheidsorganisaties zoals 11.11.11, Amnesty International en het Vlaams Kinderrechtencommissariaat. Vaak gaan zijn teksten over mensenrechten, kinderrechten en inclusie. Al ruim dertig jaar doet Mark A/B-tests met verschillende tekstversies om te onderzoeken wat de meeste respons oplevert: versie A of B? Hij won de Gouden Veer in 2014 en in 2018 (voor fondsenwerving), en een boekenplank vol andere prijzen voor zijn teksten, boeken en schrijftrainingen. Bij LannooCampus publiceerde hij Met woorden verleiden, Scanbaar schrijven en laatst nog 101 schrijftips die je moest missen op school – tegendraadse schrijftips voor meer aandacht, meer respons en meer speeltijd (met illustraties van Herr Seele).
  8. Mieke Pareit

    Mieke Pareit

    Mieke Pareit, is een all-round advertising girl. Ze begon haar carrière bij de BAM (Belgian Association of Marketing), ging nadien reclame maken bij Darwin BBDO om nog wat later over te stappen naar de verkoop van mediaruimte voor televisie en cinema. Bij Ads & Data schopte ze het tot Head of Kids Sales. De voorliefde voor de doelgroep kinderen werd aangewakkerd. En hoe meer voldoening vinden in een job dan de wereld beetje bij beetje verbeteren door je kennis in communicatie, media en sales toe te passen bij SOS Kinderdorpen? In 2021 startte Mieke als Fundraiser bij SOS Kinderdorpen. Hier probeert ze, net zoals kinderen, zowat alles in vraag te stellen en nieuwsgierig te blijven.
  9. Pascale Van Durme

    Pascale Van Durme

    Pascale Van Durme is secretaris-generaal bij de Belgische Federatie van Filantropische Stichtingen vzw. Die vzw verenigt meer dan 120 stichtingen (van openbaar nut, private- en buitenlandse stichtingen) in de filantropische sector, actief in België op zeer uiteenlopende terreinen. Voordien was ze onder meer werkzaam bij SOCIALware vzw, digiraf en KBS.
  10. Steven Matheï

    Steven Matheï

    Steven Matheï (°1977) is advocaat en één van dé verenigingsexperts in Vlaanderen. Hij en zijn team adviseren kleine en grote VZW's & feitelijke verenigingen.
  11. Tine De Bock

    Tine De Bock

    Tine De Bock is werkzaam als professor aan de de Onderzoekseenheid Marketing, Faculteit Economie en Bedrijfswetenschappen, KU Leuven. In hun onderzoek focussen ze zich op nonprofit marketing en fondsenwerving, met momenteel bijzondere aandacht voor de ethiek van fondsenwerving, face-to-face fondsenwerving, en charity checkouts.
  12. Tine Faseur

    Tine Faseur

    Tine Faseur is werkzaam als professor aan de Onderzoekseenheid Marketing, Faculteit Economie en Bedrijfswetenschappen, KU Leuven. In hun onderzoek focussen ze zich op nonprofit marketing en fondsenwerving, met momenteel bijzondere aandacht voor de ethiek van fondsenwerving, face-to-face fondsenwerving, en charity checkouts.

La période d'inscription est terminée.

Prix

Ticket type Prix
Gratis ticket voor leden Gratuit
Ticket niet-leden Fundraisers Belgium € 120,00

Logo_Loterie_Horizontal_SAFEZONE_BASELINE_NL_CMYK-03

Les formations proposées par Fundraisers Belgium sont rendues possibles par l'aide de joueurs de la Loterie Nationale.

Votre organisation: un partenaire aussi?

Fundraisers Belgium compte plusieurs partenaires qui font du co-branding avec notre
réseau de qualité de décideurs dans le monde du fundraising. Envoyez un e-mail à
info@fundraisersbelgium.be si vous souhaitez plus d'informations sur le partenariat avec notre
association.