Home

Mailbanner

Dingt jouw organisatie mee naar de award ‘Fondsenwerving van het jaar’!
Zend je case in voor eind april 2025 en maak kans! Hier vind je alle info.
De uitreiking van de award gebeurt tijdens de Dag van de Fondsenwerver op 24 juni 2025 in Gent. 

Nieuws

  1. De vrijgevigheid van de Belgen bereikt een hoogtepunt

    De vrijgevigheid van de Belgen bereikt een hoogtepunt

    De vrijgevigheid van de Belgen bereikt een hoogtepunt, bericht L'Echo. In 2024 bedroeg het totale bedrag aan giften die recht geven op een belastingvermindering 375,09 miljoen euro, volgens de eerste gegevens van de Federale Overheidsdienst Financiën, gebaseerd op de fiscale attesten die erkende liefdadigheidsorganisaties hebben ingediend.

    Read more
  2. Inschrijven voor de Dag van de Fondsenwerver kan vanaf nu!

    Inschrijven voor de Dag van de Fondsenwerver kan vanaf nu!

    Vanaf nu kan je inschrijven voor de Dag van de Fondsenwerver op 24 juni 2025 in de Zebrastraat in Gentbrugge. Dit event is een unieke gelegenheid om je kennis uit te breiden, nieuwe ideeën op te doen en te netwerken met collega’s uit het vak.

    Read more
  3. Belgen blijven gul voor goede doelen in 2024

    Belgen blijven gul voor goede doelen in 2024

    Het Research Centre for Sustainable Organizations van HOGENT heeft vandaag haar nieuwste geefonderzoek in België gepubliceerd. Dit rapport, gebaseerd op een grootschalige enquête onder meer dan 5.000 volwassen Belgen, biedt waardevolle inzichten in het geefgedrag van de Belgische bevolking.

    Read more
Meer nieuws

Activiteiten

  1. Brussel

    Training AI voor non-profit organisaties

    Haal meer uit fondsenwerving met deze innovatieve training over AI. In één dag leer je hoe je generatieve AI-tools direct toepast in je marketing- en fondsenwervingscampagnes. Sluit aan bij andere ambitieuze professionals, werk slimmer, creëer meer impact en blijf dankzij bewezen strategieën voorloplopen in jouw vakgebied.



  2. Gentbrugge

    Marketingstrategieën om je fondsenwerving te versterken

    Marketing en fondsenwerving worden vaak samen genoemd. En terecht, want ze kunnen naadloos in elkaar overgaan. Marketing is de drijvende kracht achter het betrekken en motiveren van schenkers, fondsenwerving is de kunst van het optimaliseren van schenkingen. Hoe breng je beide disciplines samen?

  3. Brussel

    Creatief Denken en Brainstormen (voor fondsenwervers)

    Als fondsenwerver wil je de aandacht van je (potentiële) schenkers trekken, niet alleen door op het juiste moment het juiste verhaal te vertellen. Maar ook door je verhaal te brengen en op een creatieve manier de giftvraag te stellen. Fondsenwervers moeten creatief kunnen denken en innovatief te werk gaan.

  4. Brussel

    Datagedreven fondsenwerving

    Tijdens deze dag geeft Ilja De Coster je een deep dive in zijn geheimen over datagedreven fondsenwerving.

    • Online

    Algemene Vergadering Fundraisers Belgium

    De Algemene Vergadering van Fundraisers Belgium vindt dit jaar online plaats (via Zoom) op maandag 26 mei 2024, van 13u00 tot 14u00.

    • Online

    Rondetafelgesprek over meerdaagse training 'Aan de slag met middle donorwerving'

    Overweeg jij om een programma voor middle donors toe te voegen aan je fondsenwervingsstrategie? Iedere organisatie heeft middle donors, sommige organisaties hebben al eens getest met activiteiten voor middle donors, maar bijna geen organisatie besteedt structureel en via een programma aandacht aan deze interessante doelgroep. Ben jij benieuwd welk potentieel je kunt verzilveren door middledonors proactief te verbinden? Dan is de training 'Aan de slag met middle donorwerving' (2 dagen in september + online coachinggesprek van half uur in oktober) wellicht iets voor jou.

Meer activiteiten

Cases

  1. Straatverplegers vzw lanceerde campagne winter 2024: Gift na gift bouwen we aan een toekomst voor dakloze mensen

    Straatverplegers vzw lanceerde campagne winter 2024: Gift na gift bouwen we aan een toekomst voor dakloze mensen

    2024:  In Brussel slapen dagelijks meer dan 800 mensen op straat en nog minstens 6000 anderen leven in tijdelijke opvangplaatsen. Een derde van hen zijn al langer dan twee jaar dakloos …. Eenzelfde beeld dringt zich op in Luik. Toch is dakloosheid geen fataliteit. Ook voor mensen die vandaag dakloos zijn, is er een toekomst. En die toekomst vertaalt zich in een woonst.
    Dat is kort samengevat de boodschap van de campagne die Straatverplegers sinds eind november lanceert.

    Read more
  2. WWF en agency Shake lanceren campagne voor bescherming zeeschildpadden

    WWF en agency Shake lanceren campagne voor bescherming zeeschildpadden

    Terwijl AI de reclamewereld en ons dagelijks leven binnendringt, deed WWF een beroep op Shake om een campagne te ontwikkelen die de menselijke intelligentie aanspreekt om zeeschildpadden te beschermen.

    Read more
Meer cases

Logo_Loterie_Horizontal_SAFEZONE_BASELINE_NL_CMYK-03

De activiteiten door Fundraisers Belgium worden mede mogelijk gemaakt dankzij de spelers van de Nationale Loterij.

Wordt jouw organisatie ook partner?

Fundraisers Belgium heeft een netwerk van partners die co-branden met ons
kwaliteitsnetwerk aan beslissingsnemers in de fondsenwervingswereld. Stuur een mail naar

info@fundraisersbelgium.be als je graag meer info wil over partnerschap met onze vereniging.