Activités passées
- Page précédente
- 1
- ...
- 9
- 10
- 11
- ...
- 15
- Page suivante
-
Online Masterclass 'Data driven fundraising'
During this day Ilja De Coster will take you through his secrets about data driven fundraising.
-
Masterclass 'Marketing and Fundraising: Two sides of the same coin?'
Marketing and Fundraising are often viewed as a pair of the same kind, in many organisations terminologically interchangeable, in any case both framed as the same necessary evil. But what exactly is the relationship and interaction between the two disciplines? Are they really two sides of the same coin? Or completely different, such as, to say something, fundraising and plumbing?
-
FAB Webinar on trends and innovations in fundraising
Let's have a look at the latest trends and innovations in fundraising. What has changed since we had to switch to contactless fundraising because of the Coronacrisis?
-
Introduction to crisis preparedness and crisis communication for Fundraisers (online)
At some point in its existence, every organization is faced with a crisis situation. The cause may lie in the organization itself or it may be due to an external context that you have to anticipate on. You can be critically tackled in the media, face a cyber attack on critical systems such as CRM, get in the eye of a social media storm, etc. In many cases nothing less than the reputation and credibility of the organization are at stake. A real crisis is always inconvenient, unexpected and disruptive. When a crisis hits the organisation, beautiful theoretical communications are suddenly less reality proof than you thought, decision-making processes do no longer guarantee the best, fastest and most accurate decisions. In short, it is chaos.
-
Expeditie Cultuurwervers (gratis infosessie)
De cultuursector wordt hard geraakt door de coronacrisis. Eens te meer wordt duidelijk dat een duurzame financieringsmix van levensbelang is voor een culturele organisatie. Een onderdeel van die financieringsmix is fondsenwerving (particulier, corporate, …). De cultuursector zet hier meer en meer op in, maar het ontbreekt vaak nog aan kennis en expertise.
Om hier verandering in te brengen zetten Fundraisers Alliance Belgium (FAB) en Cultuurloket de Expeditie Cultuurwervers op. FAB en Cultuurloket zullen hun expertise en kennis over fondsenwerving en de cultuursector samenbrengen in een expeditie van 4 (digitale) sessies.
-
Expeditie De Wervers (voor junior fondsenwervers)
FAB neemt je samen met collega-fondsenwervers die recentelijk in die functie startten mee op Expeditie! Naar plaatsen waar het goed is om met gelijkgestemden samen te zijn, naar elkaar te luisteren, te leren en te inspireren.
-
Online webinar: Peer-to-peer fundraising: How to engage your supporters in times of social distancing?
The corona crisis threw a spanner in the works of charities this year. Peer-to-peer and online fundraising have become increasingly important for non-profits. FAB knowledge partners Koalect and Kentaa will be sharing their insights.
-
Webinar: Donor's Mystery Shopping Research
Do you sometimes wonder how an online donor journey evolves? Are you interested in how organisations deal with the request for information about bequests and how you can optimise this? FAB knowledge partner Mindwize Belgium will be sharing their research results.
-
Masterclass ‘Strategic communication for fundraisers’ (23 October 2020, online)
This FAB masterclass on ‘Strategic Communication for Fundraisers’ is given in collaboration with the AMS, Antwerp Management School.
-
Gratis online verkennende sessie expeditie De Wervers (voor junior fondsenwervers)
Ga mee op Expeditie De Wervers!
Als fondsenwerver probeer je mensen continu richting het steunen van jouw goed doel te sturen. Binnen je organisatie zijn er echter vaak niet velen die de vreugden en het verdriet van het métier delen. Het blijft een job apart! FAB brengt daar verandering in en neemt je samen met collega-fondsenwervers die recentelijk in die functie startten mee op Expeditie! Naar plaatsen waar het goed is om met gelijkgestemden samen te zijn, naar elkaar te luisteren, te leren en te inspireren.
Tijdens vier sessies maken we een reis naar een resultaatgericht eindpunt. Samen met de deelnemende Wervers wordt het einddoel bepaald en aan een gedeelde ambitie gebouwd. De Expeditie maakt je als fondsenwerver én mens sterker. Je verwerft nieuwe kennis, vaardigheden, inzichten en oplossingen voor uitdagingen.