Le programme de l’événement Dag van de Fondsenwerver

Dag van de Fondsenwerver

Op donderdag 5 oktober nodigen we je uit voor onze eerste Dag van de Fondsenwerver, een dag boordevol inspiratie over fondsenwerving. Bovendien reiken we voor het eerst de award voor 'Beste Fondsenwerving van het jaar' uit.

Dag van de Fondsenwerver
  • 9:15 - 9:40
    • Onthaal met koffie

  • 9:40 - 10:00
    • Verwelkoming door Fundraisers Alliance Belgium

  • 10:00 - 11:00
    • Keynote Marc Michils (voorzitter Kom op Tegen Kanker) - Voor solidariteit. Tegen vijandigheid.

      Marc Michils

      Marc Michils
      Voorzitter Kom op tegen Kanker.

      Solidariteit en samenwerking behoren tot het DNA van ieder van ons. Na 10 jaar Kom op tegen Kanker is mijn bewondering voor de vele solidaire mensen en de oneindig veel vrijwilligers alleen maar toegenomen. Maar evenzeer mijn ergernis voor de stijgende vijandige context waarin we leven. Een samenleving is geen losse verzameling van mensen. Er is verbinding, respect, vriendschap, solidariteit en liefde nodig.

      Hoe komt Kom op tegen Kanker op tegen kanker? Hoe doen wij aan fundraising en hoe besteden we onze centen? Hoe kunnen we met alle goede doelen samen een samenleving realiseren met minder verzuring en meer samenwerking? Ik breng graag een pleidooi voor zoiets kleins als goeiendag zeggen, voor samen fietsen, zingen, praten, discussiëren en oneens zijn tot en met alle vormen van gezamenlijk initiatief. Want de meeste mensen deugen en willen solidair zijn.

  • 11:00 - 11:30
    • 3 laureaten award 'Fondsenwerving van het jaar' stellen hun case voor

  • 11:30 - 11:45
    • Motivatie van de jury over de 3 laureaten

      De awardjury onder voorzitterschap van Isabel Penne kiest in september de drie beste cases uit de inzendingen voor de Award 'Beste Fondsenwerving van het jaar' (een case indienen kan t.e.m. 11 september 2023).

      De jury bestaat uit:

      • Jeroen Brugge (11.11.11)
      • Koen Van den Broeck (Straatverplegers vzw)
      • Ann-Sophie Bouckaert (HOGENT, research fondsenwerving non-profit)
      • Manuela Meeus (Donorinfo)
      • Lydia Vandam (relationship building en fondsenwerving in culturele sector)
      • Linda Sonck ( DIFT, strategic branding agency)
  • 11:45 - 12:05
    • Publieksstemming & awarduitreiking 'Fondsenwerving van het jaar'

  • 12:05 - 13:15
    • Lunch en netwerkpauze

  • 13:15 - 14:00
    • Break-out sessie 1

      Inschrijvingen voor de verschillende sessies gebeuren in de maand voor het event.

  • 14:10 - 14:55
    • Break-out sessie 2

      Inschrijvingen voor de verschillende sessies gebeuren in de maand voor het event.

  • 14:55 - 15:20
    • Koffiepauze

  • 15:20 - 16:15
    • Panelgesprek 'Impact creëren met fondsenwerving'

      Panelleden van dienst zijn:

      • Isabelle Verhaegen (directeur Plan International België)
      • Stijn Bruers (mede-oprichter Effectief Altruïsme België)
      • Petra Hoogerwerf (experte fondsenwerving en hoofdredacteur Vakblad Fondsenwerving)
      • Ilja De Coster (consultant fondsenwerving DonorVoice)

      Moderotor is Erik Raspoet (journalist bij o.m. Knack, De Standaard, De Morgen)

  • 16:15 - 17:30
    • Netwerkreceptie

La période d'inscription est terminée.

Prix

Ticket type Prix
Niet-ledenprijs € 120,00

Logo_Loterie_Horizontal_SAFEZONE_BASELINE_NL_CMYK-03

Les formations proposées par Fundraisers Belgium sont rendues possibles par l'aide de joueurs de la Loterie Nationale.

Votre organisation: un partenaire aussi?

Fundraisers Belgium compte plusieurs partenaires qui font du co-branding avec notre
réseau de qualité de décideurs dans le monde du fundraising. Envoyez un e-mail à
info@fundraisersbelgium.be si vous souhaitez plus d'informations sur le partenariat avec notre
association.