Workshop Sociale media voor non-profit (fondsenwervers)
In deze interactieve workshop krijg je de handvaten om sociale media strategisch in te zetten voor jouw non-profit organisatie. In de namiddag gaan we praktisch aan de slag. Je leert wat de meest succesvolle formats zijn voor de populairste sociale media kanalen en kan je strategische én praktische vragen stellen aan een sociale media expert.
In deze interactieve workshop krijg je de handvaten om sociale media strategisch in te zetten voor jouw non-profit organisatie. In de namiddag gaan we praktisch aan de slag. Je leert wat de meest succesvolle formats zijn voor de populairste sociale media kanalen en kan je strategische én praktische vragen stellen aan een sociale media expert.
Je zal een antwoord krijgen op vragen als:
- Hoe kan ik sociale media gebruiken om mijn fondsenwervingscampagnes breder te communiceren?
- Hoe breng ik verhalen van donateurs en begunstigden van de organisaties via sociale media?
- Welke tools bestaan er voor fondsenwerving op sociale media? Wat zijn de voor- en nadelen?
- Hoe maak ik fondsenwervers van mijn social media fans?
- Hoe overtuig ik donateurs na een gift om erover te delen op sociale media?
- Waar vind je goed beeldmateriaal om je boodschap kracht bij te zetten?
- Hoe maak je zelf beeldmateriaal en bewerk of monteer je dit tot afgewerkte content die opvalt?
De workshop bestaat uit technisch en strategisch advies, praktische voorbeelden, tools en tips. Vragen kunnen gesteld worden voor, tijdens en na de sessie.
Lesgever is Delphine Van Belleghem, social media freelancer en communicatietrainer. Ze studeerde sociologie, ontwikkelingssamenwerking en digital business. Ze heeft meer dan tien jaar ervaring in het werken voor non-profit en sinds begin 2018 stelt ze haar kennis als freelancer ter dienste van haar non-profit klanten.
Praktische info
- Dinsdag 3 december, van 09u30 tot 16u00
- In Brussel (WWF Belgium, Emile Jacqmainlaan 90, 1000 Brussel, op wandelafstand van station Brussel-Noord)
- Taal: Nederlands
Deze sessie staat open voor leden en partners en fondsenwervers die werken voor niet-commerciële entiteiten.