Opleiding copywriting voor fondsenwervers
Hoe schrijf je een sterke tekst om geld in te zamelen voor het goede doel? Hoe maak je je teksten extra scanbaar en extra wervend? Hoe lezen lezers anders op papier dan op een scherm?
Hoe schrijf je een sterke tekst om geld in te zamelen voor het goede doel? Hoe maak je je teksten extra scanbaar en extra wervend? Hoe lezen lezers anders op papier dan op een scherm?
In deze opleiding krijg je een antwoord op deze en andere vragen over scanbaar en wervend schrijven. De bedoeling is: je eigen teksten interactiever, toegankelijker en doeltreffender te maken.
Je vertrekt van de lezer: Hoe bekijkt die je tekst? Wat gebeurt er ondertussen in zijn hersenen? Ook je eigen werk gaat onder het mes.
Je krijgt tips en adviezen over direct, eenvoudig en persoonlijk formuleren, over remmen en versnellers in je communicatie, over hoe je je tekst het best opbouwt.
Je trainer is Mark Van Bogaert.
Mark is zelfstandig tekstschrijver en schrijftrainer. Behalve teksten voor (e-)mailings maakt hij magazines en schrijft hij webtekst. Hij werkt voor grote bedrijven zoals VRT, VDAB en verschillende uitgeverijen. De laatste tijd werkt hij meer en meer voor grote fundraisers en overheidsorganisaties zoals 11.11.11, Amnesty International en het Vlaams Kinderrechtencommissariaat. Vaak gaan zijn teksten over mensenrechten, kinderrechten en inclusie.
Al ruim dertig jaar doet Mark A/B-tests met verschillende tekstversies om te onderzoeken wat de meeste respons oplevert: versie A of B? Hij won de Gouden Veer in 2014 en in 2018 (voor fondsenwerving), en een boekenplank vol andere prijzen voor zijn teksten, boeken en schrijftrainingen. Bij LannooCampus publiceerde hij Met woorden verleiden en Scanbaar schrijven. Eind september 2022 verscheen zijn nieuwe boekje 101 schrijftips die je moest missen op school.
Praktische info:
Datum: Dinsdag 14 januari 2025, 09u30 tot 16u30 (broodjeslunch is inbegrepen)
Locatie: Brussel, Mundo Madou, Kunstlaan 7/8 1210 Brussel
Taal: Nederlands
Deze sessie staat open voor leden en fondsenwervers die werken voor niet-commerciële entiteiten.